onsdag 19. oktober 2011

Brillefrøken

Etter 5 år på skolebenken ser jeg stadig dårligere på avstand, så i dag var jeg innom optiker Rune og tok en synstest, ganske ubehagelig, forresten. Syns jo ikke jeg ser noe særlig i det hele tatt og pleier å bryte ut 'jeg ser INGEN TING!' med jevne mellomrom, men Rune gav meg en lapp hvor det stod -0.5… Det betyr at jeg ser ganske godt til svaksynt å være. De som ikke trenger sterkere briller enn dét bruker dem etter behov, sa Rune. I motsetning til… tenkte jeg. Nok om det.

Så var det en runde i butikken for å se hva han kunne by på. Jeg startet det hele med å si at jeg ikke er svensk og at jeg ikke klarer å 'pulle off' de kuleste brillene, noe som førte til at jeg nesten ikke fikk sett noe jeg likte. Det ene kjerringbrilleparet etter det andre. Skjønte at jeg ikke kom til å finne noe særlig der, så jeg gikk etter ikke lenge, når Rune virket lei. Fikk med meg to par briller til hjemlån 'for å få tilbakemelding hjemme' som han sa. 

Vanskelige greier, dette med å velge hva man skal ha i ansiktet. Syns liksom det er vanskelig å finne en kul t-skjorte, men den kan man jo legge innerst i skapet når man innser at den ikke egentlig var så…

2 kommentarer:

  1. Hmm, Rune liker de hippe brillene. Han fikk meg inn i et par, men jeg hadde nok kikka litt på de allerede. Tips fra en mangeårig brilleslange som faktisk ikke ser noenting på avstand: Bare gå inn i en brillebutikk og prøv mange par. Du finner etter hvert ut hva som passer på deg :).
    -M

    SvarSlett
  2. Jeg hadde funnet et par jeg liker godt, men så hadde jeg glemt dokumentasjonen på synstesten hjemme, så da ville de ikke selge meg brillene... Og jeg som var sååå klar. Så da ebbet det ut i eksamenslesing.

    Får se om jeg finner de igjen når jeg er ferdig med stresslesingen.

    SvarSlett